2008.07.13 - Wycieczka: Łączna PKP - G. Osieczyńska - Wilczy Bór - rez. Świnia Góra - rez. Dalejów - Piekło Dalejowskie - Bliżyn PKP i PKS
Dodane przez Kasia dnia 26 kwiecień 2012 14:49

WYCIECZKA PIESZA

z cyklu "Zdobywamy Koronę Gór Świętokrzyskich"
w ramach akcji "Wędruj z nami"

ŁĄCZNA PKP - GÓRA OSIECZYŃSKA - WILCZY BÓR - REZERWAT ŚWINIA GÓRA - REZERWAT DALEJÓW - PIEKŁO DALEJOWSKIE - BLIŻYN PKP

17 lipca w piękny, upalny dzień wyruszyliśmy także z przystanku PKP w Łącznej. Zaczęliśmy od toastu za zdrowie Darka, który akurat tego dnia obchodził urodziny.

Tym razem do przejścia mieliśmy 26-o kilometrową trasę wiodącą przez Płaskowyż Suchedniowski pokryty zwartym kompleksem zachodniej części Puszczy Świętokrzyskiej.

Szliśmy początkowo za znakami czerwonego szlaku turystycznego przez Czerwoną Górkę i Zaleziankę. Po pierwszym odpoczynku w doskonale przygotowanym do tego miejscu przy Leśniczówce Osieczno (kilka zadaszonych stołów z ławami i miejsce na ognisko)...

...szlak skręcił z wygodnej, bitej drogi na wąską ścieżynkę i rozpoczęliśmy podejście pod najwyższe wzniesienie Płaskowyżu Suchedniowskiego - Górę Osieczyńską (407 m.n.p.m.).

Mimo, że nie jest to wysoka góra przejście okazało się dosyć męczące. Mieliśmy wrażenie, że jesteśmy pierwszymi, przynajmniej w tym roku, turystami, którzy odważyli się tu zapuścić.

Wielokrotnie musieliśmy przedzierać się przez sięgające powyżej pasa zarośla...

...a w niżej położonych miejscach przez rozlewiska i mokradła.

W pobliżu uroczyska Wilczy Bór skręciliśmy w bitą drogę ze znakami zielonego szlaku turystycznego prowadzącego do Bliżyna. Po odpoczynku obok Leśniczówki Świnia Góra...

...mijając rezerwat Świnia Góra (jeden z najcenniejszych rezerwatów leśnych),...

...ślady partyzanckich walk z lat 1940-44,...

...pozostałości dawnych kopalń rud żelaza (funkcjonujących w XVII-XIX w.)...

...i rezerwat Dalejów...

...dotarliśmy do Bramy Piekielnej - pomnika przyrody nieożywionej.

Po ostatnim odpoczynku ruszyliśmy dalej i przez Piekło Dalejowskie doszliśmy do Bliżyna, gdzie zakończyliśmy naszą wycieczkę.

Wycieczkę prowadziła Przewodnik Świętokrzyski Katarzyna Pisarska.